Skip to content

Jak dodać przycisk do posta?

Często widzisz na Facebooku posty z pojedynczym zdjęciem i guzikiem, który zachęca do wykonania konkretnej czynności? Zostawienia kontaktu, sprawdzenia ceny bądź kliknięcia? Wiesz, że taki post możesz zrobić całkowicie za darmo za pośrednictwem Menedżera Reklam? Pokażę Ci krok, po kroku jak dodać przycisk do posta na Facebooku. 

Jak dodać przycisk do posta z pojedynczym zdjęciem?

  1. Wejdź na swoje konto w Menedżerze Reklam. Wybierz “Utwórz“. Pojawi Ci się widok jak na poniższym screenie. Są to cele marketingowe, na które możesz skierować swoją reklamę na Facebooku. Guzik do swojego posta dodasz, wybierając opcję “Rozpoznawalność marki“.

kampania rozpoznawalność marki

2. Po wybraniu “Rozpoznawalność marki” wyświetli Ci się strona z parametrami reklamy do uzupełnienia. Nie ustawiamy teraz reklamy, dlatego nie musisz uzupełniać tych danych, wystarczy, że przejdziesz dalej.  W tym celu w lewej kolumnie wybierz “Reklamę“.

jak dodac przycisk do posta

3. Potem przejdź do opcji “Użyj istniejącego posta“. Poniżej klikasz “Wybierz post” i z listy swoich postów na fanpage wybierasz ten, który jeszcze nie był promowany i jest postem z jednym zdjęciem. Dobrym pomysłem jest wybranie takiego posta, który już teraz ma spore zasięgi organiczne na Twoim fanpage. Być może tym działaniem sprawisz, że będą one jeszcze większe.

Zatwierdzasz swój wybór i przechodzisz dalej.

jak dodać przycisk do posta

4. Po wybraniu posta możesz przejść do opcji “Dodaj przycisk do posta“. Wyświetli Ci się lista przycisków, które możesz wybrać. Jest ich całkiem sporo, dlatego wybranie tego, który najlepiej pasuje do efektu, który chcesz osiągnąć, nie powinno być szczególnie trudne.

Gdy wybierzesz już przycisk, wpisujesz adres URL, do którego ma kierować. Później naciskasz “Aktualizuj post

 

jak dodać przycisk do posta

5. My wybieramy przycisk “Skontaktuj się z nami” i podajemy adres podstrony, na której znajduje się formularz kontaktu.

jak dodać przycisk do posta

6. Po zaktualizowaniu postu możesz wyjść z Menedżera Reklam. Nie zatwierdzaj nic dalej. Przycisk już jest widoczny przy Twoim poście. Gotowe!

post z przyciskiem

Jakie przyciski możesz dodać do posta bez wchodzenia do Menedżera Reklam?

  • Opcja “Zwiększ ilość wizyt w sklepie” z guzikiem Kup teraz
  • Opcja “Otrzymuj wiadomości” z guzikiem Wyślij wiadomość.

Warto różnicować posty na Facebooku i dodawać do nich przyciski CTA (call to action). Te zwiększają zaangażowanie odbiorców i tym samym ułatwiają nam osiągnięcie określonego celu. Call to action – czyli zachęcenie do działania może obejmować naprawdę wiele czynności, takich jak: zakup, wysłanie wiadomości, sprawdzenie oferty, przejście na stronę i tym podobne.

Jak widzisz, możesz dodawać naprawdę różnorodne przyciski i to nie tylko włączając promocję na Facebooku. Pamiętaj o tej opcji i wykorzystuj ją, kiedy jest taka potrzeba. Testuj różne rozwiązania na swoim fanpage, a potem sprawdzaj w statystykach, które z nich przynoszą najlepsze rezultaty. Wtedy krok, po kroku wypracujesz sposób komunikacji swojej marki, jak i nauczysz się robić to naprawdę skutecznie.

Skorzystasz z tego rozwiązania na swoim fanpage? Jeśli nie, to mamy nadzieję, że je wypróbujesz 🙂

Daj znać w komentarzach! 

Potrzebujesz wsparcia i fachowej wiedzy? Dołącz do naszej grupy dla VA  i newslettera.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *