Skip to content
Close
Hit enter to search or ESC to close

Jak pisać na potrzeby Internetu? 5 podstawowych zasad!

Chcesz, by Twoje teksty były coraz lepsze? Potrzebujesz prostych zasad na początek? Super, bo mamy coś dla Ciebie. Jak pisać na potrzeby Internetu? Oto absolutne podstawy. 

Chcesz poczytać na ten temat więcej? Wpadnij na bloga Oli Gościniak i na moje copywriterskie artykuły gościnne:

Konkretny cel

Jaki jest cel Twojego tekstu? Chcesz o czymś poinformować? Zachęcić do kupna? Zmotywować? Wywołać dyskusję? Przekazać wiedzę? Rozwiązać problem swojej grupy docelowej? Pamiętaj, że dobra kolejność tworzenia tekstu to:

  • Rozpisanie planu tekstu mając na uwadze grupę docelową
  • Cel tekstu – po co go piszesz?
  • Właściwie pisanie 🙂

Prosty język

Upraszczaj przekaz! Stosuj krótsze zdania, nie używaj trudnego branżowego słownictwa i unikaj strony biernej. Dbaj o zwięzłość i rzeczowość. Odpuść sobie zdania wielokrotnie złożone, długie dygresje, szczególnie jeśli nie wpływają one na większą wartość tekstu, a tylko utrudniają jego czytanie. Więcej na ten temat dowiesz się z artykułu, który tworzę na stronę chmielewskapisze.pl. Tam skupimy się na konkretnych przykładach.

Struktura artykułu

Dodatkowo zadbaj o strukturę tekstu. Stosuj nagłówki różnych rzędów, wypunktowania, a także obrazki. Zadbaj o to, by przyciągnąć uwagę odbiorcy, a także ją utrzymać przez cały tekst. Nie będzie to łatwe zadanie, bo już pewien czas temu badania wykazały, że współcześni internauci raczej skanują tekst niż czytają od deski do deski.

CTA

Czyli nic innego, jak zachęta do określonego działania. CTA to skrót od “call to action”. CTA to takie sformułowania jak: “kupuję kurs”, “zapisuję się do grupy”, “tak,chcę skorzystać z oferty”, aczkolwiek to oczywiście nie wszystko. Te wymienione CTA zazwyczaj spotykane są w newsletterach, czy na stronach zachęcających do zapisania się na webinar, czy kupienie kursu. Więcej o CTA pisałam przy okazji artykułu o treściach na strony lądowania. Zainteresowanych odsyłam tutaj.

Klątwa wiedzy

Ile razy wydawało Ci się, że każdy zna Twój ulubiony film? Wiele, prawda? Jak to, ktoś nie ma pojęcia, czym jest restryktor powietrza? Przecież wszyscy to wiedzą, prawda? Prawda?

Właśnie, że nie! Nie tylko tworząc teksty, ale podejmując jakiekolwiek interakcje z innymi ludźmi musisz mieć na uwadze to, że nie każdy ma taki stan wiedzy, jak Ty. Nie bez powodu na początku tego artykułu wspomniałam o grupie docelowej. To proste! Najlepsze teksty powstają, gdy znasz swoją grupę docelową.

Potrzebujesz więcej informacji jak pisać?

Ten artykuł to dopiero wstępniak, stąd słowo “podstawowe” w tytule. Temat pisania będziemy rozwijać dalej w kolejnych tekstach, na blogu chmielewskapisze.pl, a także w e-bookach, które niedługo pojawią się u nas pojawią. Jeśli chcesz dostać regularnie (nie jesteśmy nachalne) wskazówki, dodatkowe materiały i najświeższe informacje to łap link do naszego newslettera. Bądźmy w kontakcie!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *