Skip to content

Webinary – kiedy przyda Ci się wirtualna asystentka?

Prowadzisz webinary? Jeśli tak, to z pewnością zdajesz sobie sprawę, że jednoczesne prowadzenie webinaru, nadzorowanie czatu i szybka reakcja na wszelkie problemy techniczne nie zawsze idzie w parze. Zwyczajnie – jedna osoba nie jest w stanie zadbać o wszystko. W takiej sytuacji zatrudnienie wirtualnej asystentki, która będzie dla Ciebie wsparciem jest świetnym rozwiązaniem.

Spokój

Łączysz się na żywo i cisza. Ze stresem czekasz na pierwsze komentarze, że Cię widać i słychać? Nie zawsze odbiorcy są na czacie aktywni od samego początku webinaru. Bieżące informowanie o tym, czy wszystko jest w porządku warto zostawić wirtualnej asystentce.

Wsparcie na czacie

Zaglądanie do czatu może Cię bardzo rozpraszać w trakcie mówienia. Nie sprawdzaj go co chwilę, tylko skup się na tym, co chcesz przekazać. Dopiero potem przejdź do czytania wypowiedzi na czacie. Znacznie ułatwi Ci to świadomość, że na czasie jest osoba, która odpowie na najczęściej zadawane przez odbiorców pytania, gdy Ty będziesz prowadzić webinar.

Zarządzanie pytaniami

W czasie webinaru na czasie pojawia się wiele dyskusji, ale także i pytań do osoby prowadzącej. Jeśli Twoi odbiorcy są bardzo aktywni na czacie, to później trudniej będzie Ci znaleźć wszystkie ich pytania, by móc na spokojnie na nie odpowiedzieć. Gdy zadbasz o swoje wirtualne wsparcie, to wystarczy, że poprosisz asystentkę o przeklejenie wszystkich pytań do Trello bądź Asany. Tym samym bez problemu je znajdziesz, jak i odznaczysz te, na które właśnie odpowiedziałeś. Wygodne, prawda?

Reagowanie na problemy

Nie da się ukryć, że transmisje na żywo bardzo często wiążą się z mniejszymi bądź większymi problemami technicznymi. Nie warto się nimi zrażać (takie uroki tego formatu) tylko zadbać o zaufaną osobę, która w razie czego szybko zareaguje. Tracisz połączenie z Facebookiem i przenosisz się z webinarem na inną platformę? Wirtualna asystentka szybko poinformuje o tym na Twoich kanałach social media bądź puści mailing do osób zapisanych na webinar. Masz problem techniczny i wrócisz za kilka minut? Wirtualna asystentka zadba o osoby, które są właśnie na webinarze i czekają na Ciebie.

Śledzenie social media

Wydaje Ci się, że skoro informacje o webinarze pojawiały się już od pewnego czasu, to wszyscy zainteresowani będą obecni? Nic bardziej mylnego! Często w trakcie trwania webinaru wiele osób sobie o nim przypomina i próbuje znaleźć link do zapisu.  Wirtualna asystentka może sprawdzać w trakcie webinaru komentarze i wiadomości od Twojej społeczności i kierować poszczególne osoby do zapisu na webinar, tak by mogły jeszcze z niego skorzystać.

Twoje webinary mogą być jeszcze lepsze!

Z wirtualnym wsparciem Twoje webinary mogą być po prostu lepsze. Dlaczego? Bo unikniesz wielu problemów, które wiążą się z samotnym działaniem. Twoi odbiorcy od razu uzyskają odpowiedzi na czacie na najczęściej powtarzające się pytania. Wirtualna asystentka uporządkuje także resztę pytań, zadba o kwestie techniczne, a także będzie Twoim wsparciem przez cały czas trwania transmisji.

Prowadzisz webinary?

Daj znać, jakie są Twoje najczęstsze problemy w czasie webinarów? Czy wirtualna asystentka mogłaby Ci pomóc w ich rozwiązaniu?

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *